Ziekteverzuim, afwezigheid, bedrijfsongevallen en het verloop van werknemers kan voor een belangrijk deel worden toegewezen aan -gebrek aan- vertrouwen op de werkvloer. Terwijl vertrouwen niet standaard in de bestuurskamer wordt besproken wint het onderwerp snel aan aandacht. En daar zijn goede redenen voor. Naast allerlei personeelsgerelateerde voordelen zijn er namelijk ook zichtbare verbeteringen in algemene bedrijfsvoering terug te voeren op het vergroten van vertrouwen. Dat is goed voor alle partijen; aandeelhouders, de bestuurders, HR, en zeker ook de werkenden.
Vertrouwen in personeel is belangrijk. Nog belangrijker is dat het personeel op elk niveau vertrouwen heeft in de organisatie.
Centrum Werk Gezondheid ontwikkelt programma’s voor het meten en verbeteren van vertrouwen in de organisatie in samenwerking met TrustXP. Deze programma’s worden samen met u op maat gemaakt.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met info@centrumwerkgezondheid.nl of bel met +31 33 465 6274